وب سایت نویس

وب سایت نویس

وب سایت نویس

وب سایت نویس

مقدمات بعدی

سه شنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۴، ۰۸:۲۳ ق.ظ

 

بیشتر طراحان وب سایت برای طراحی سایت خود برای جلوگیری از اتلاف وقت از قالب های از پیش ساخته شده و آماده استفاده می کنند سپس بر اساس کاربردی که مد نظر آنهاست شروع به سفارشی کردن آن می کنند. البته سفارشی کردن قالب ها هم چندان ساده نیست .بعضی از قالب ها با یک فایل PSD عرضه می شوند که در صورت در اختیار داشتن برنامه فتوشاپ و مهارت در استفاده از آن، مفید هستند .یک قالب دیگر ممکن است برای کمک به کاربران در پیمایش، از منوهای تجملی DHTML ، استفاده کند .این ویژگی معمولا مشکلی به وجود نمی آورد، البته در صورتی که بتوانید به آسانی و در صورت لزوم، گزینه ها و نحوه کار آن را تغییر دهید .امکان دارد ایجاد یک تغییر ساعتها طول بکشد، در حالی که طراحان با تجربه می توانند ظرف ۳۰ ثانیه این تغییرات را به وجود آورند.

بنابراین، بهتر است قالب های وب با تعداد زیادی فایل Help همراه بوده و در صورت لزوم از پشتیبانی پست الکترونیک، بهره مند باشند. در زیر به معرفی سایت هایی که این قالب ها را ارائه می دهند می پردازیم.


Template Monster (1 به آدرس (www.templatemonster.com)
این سایت برای کسانی که نظر خاصی درباره ظاهر سایت خود ندارند، مکان مناسبی است .در این سایت، صدها قالب، معرفی و لوگوی Flash و روشهای جست وجو برای رسیدن به سبک مورد نیاز کاربران ارائه شده است. اکثر قالب ها، از قالب ساده HTML استفاده کرده اند، اما تعداد زیادی سایت Flash نیز در دسترس است. طرحها رنگی، زیبا، جذاب و حرفه ای هستند، اما گاه میزان پیچیدگی تعداد تصاویر و مقدار متن آنها زیاد است .این الگوها غالبا سبک مشخصی دارند و ممکن است با سلیقه همه هماهنگ نباشند .قیمت این قالب ها بین ۳۰ تا ۶۰ دلار است. اگر گزینه Unique Price را انتخاب کرده و هزینه آن را بپردازید، الگوی منتخب شما دیگر در سایت ظاهر نخواهد شد.
البته این نظر بسیار خوبی است، اما پرداخت ۶۰۰ دلار برای قالب های اختصاصی، با بودجه بسیاری از کاربران سازگار نیست. سفارشی کردن یک قالب ممکن است برای بعضی از کاربران، دشوار باشد .ایجاد تغییر در متن یک صفحه خام HTML مشکل نیست، اما ایجاد تغییر در تصاویر، داستان دیگری است .برای مثال، نمونه ارائه شده با یک منوی پیمایش همراه است که به شش تصویر JPEGخالی، تقسیم شده است .اضافه کردن متن پیمایش مورد نیاز محصولات، خدمات، معرفی عملکرد سایت و غیره باید به وسیله خودتان انجام شود، بنابراین هر چه تعداد پیوندها کمتر باشد، کار شما ساده تر است .اسامی بخشها نیز بهتر است کوتاه باشند تا در فضای تصویر بگنجند .
اگر چه این سایت برای مبتدیان بهترین انتخاب نیست، اما برای طراحانی که قدری در طراحی صفحات وب تجربه دارند، نمونه های جالبی ارائه می کند .اگر با گرافیک و زبان HTML آشنا هستید و فقط در زمینه مهارتهای طراحی پیشرفته به کمک نیاز دارید، مراجعه به این سایت به نفع شماست.



Steves Templates (2به آدرس (www.steves-templates.com)
اگر با استفاده از کلمات کلیدی در گوگل جست وجو کنید، سایت Steves Templates درصدر فهرست ظاهر خواهد شد. البته درصدر فهرست بودن یک امتیاز است، اما آیا این سایت واقعا سزاوار این امتیاز است‚ یکی از مزایای این سایت این است که ۳۲ قالب را به طور رایگان در اختیار شما قرار می دهد، البته در صورتی که در صفحه وب خود یک پیوند به این سایت درج کنید .اکثر طرحها، قدیمی و بی|روح هستند و فقط برای صفحات شخصی ساده مناسبند .
قالب|های غیر رایگان به مراتب بهترند و طرحهای ساده و زیبایی دارند که به سرعت قابل انتقالند .بعضی از آنها به عنوان صفحات آغازین زیبا، قابل قبولند و بعضی دیگر برای وب سایتهای ساده تجاری مناسبند .همچنین این سایت دستورالعملهای online برای استفاده از قالب ها را در اختیار دارد .
این دستورالعملها شامل اطلاعات کلی درباره غیرفشرده کردن فایل های دریافت شده از شبکه، سفارشی کردن منوها و پیوندها و ارسال صفحات طراحی شده به اینترنت هستند .اگر در جست وجوی طرحهای اصیل هستید، این سایت انتظار شما را برآورده نمی کند، اما اگر به محتوا بیش از جلوه ظاهری اهمیت می دهید، این سایت به طور قطع ارزش امتحان کردن را دارد.


Pagekits (3به آدرس(www.elated.com/pagekits)
قالب های رایگان این سایت به مراتب از قالب های ارائه شده در سایتSteves ، زیباترند و در بسیاری از موارد بسیار حرفه ای به نظر می رسند. اکثر صفحات ایجاد شده با این قالب ها بزرگ، نامتعارف و رنگارنگ هستند و ممکن است برای سایتهای تجاری مناسب نباشند .به علاوه، در بعضی از صفحات، کاربران ناگزیر خواهند شد برای یافتن پیوندهای پیمایش، تمام صفحه نمایش را مرور کنند و این مسئله قدری آزاردهنده است .

  • مهندس میر علی میری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی