وب سایت نویس

وب سایت نویس

وب سایت نویس

وب سایت نویس

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

 

مراحل طراحی سایت چیست؟

مراحل طراحی سایت

مشکل اکثر افرادی که هزینه طراحی سایت را دوباره پرداخت می کنند عدم شناخت درست از مراحل طراحی سایت است

طراحی سایت و مراحل آن

1- انتخاب شرکت طراحی سایت با سابقه 2 سال به بالا

2- تهیه طرح پیشنهادی از نیازها

3- ارتباط با شرکت طراحی سایت تایید شده

4- ارائه طرح پیشنهادی به شرکت طراحی سایت

5- تحلیل رقبا و ارائه پیشنهادات جدید توسط طراح سایت

6- عقد قرارداد

7- تهیه طرح پیشنهادی شرکت در قالب فایل تصویری

8- ویرایش طرح توسط کارفرما

9- کد نویسی و

10- آپلود در هاست

11- تست و خطایابی

12- آپلود نهایی

این دوازده مرحله به عنوان مراحل طراحی سایت نرمال محسوب می شوند. پروژه های روتین این مراحل را ندارند این مراحل فقط برای سایت های اختصاصی به کار می روند. لازم به ذکر است مراحل طراحی سایت سازمانهایی بزرگ حدود 2 برابر می باشد

 

  • مهندس میر علی میری

 


طراحی یک سایت همانطور که می تواند در جذب مخاطب و آمار بازدید سایت تاثیر قابل توجهی بگذارد در افزایش رتبه در موتورهای جستجوگر نیز موثر است.

1- اندازه وب سایت

اندازه یک وب سایت تاثیر بسیار قابل توجهی در رتبه آن در موتورهای جستجوگری همچون google دارد. موتورهای جستجوگر به دنبال محتوا هستند ، اگر شما در وب سایت خود تعداد کمی صفحه وب دارید و در این زمینه هم رقیبان زیادی داشته باشید، به احتمال بسیار زیاد وب سایت شما رتبه کمتری از وب سایت سایر رقیبان شما خواهد داشت.

در بسیاری از موارد برای شما امکان اینکه صفحات زیادی را در مورد کسب و کار خودتان در سایت منتشر کنید میسر نیست .در این مورد شما بایستی به کاربران خوددر قسمتی از وب سایت محتوای رایگان در برخی زمینه ها ارائه دهید. با اضافه نمودن محتوای رایگان علاوه بر اینکه مورد علاقه موتورهای جستجوگر قرار می گیرید، باعث رضایت مندی بازدیدکنندگان شده و باعث بازدید مجدد به وب سایت شما می شود.

2- وب سایت های مبتنی بر صفحات گرافیکی

سایتهائی که از اجزای گرافیکی به مقدار زیاد استفاده می کنند علاوه بر اینکه زمان مورد نیاز برای دیده شده سایت را افزایش می دهند موتورهای جستجوگر راهم دچار مشکل در زمینه نشر آن می کنند. موتورهای جستجوگر نمی توانند محتوای عکسها را ایندکس کنند. هرچند گوگل این امکان را اضافه کرده است اما این مورد در بیشتر موتورهای جستجو امکان پذیر نیست.


3- صفحات وب پویا

اگر محتوای سایت شما از روی یک بانک اطلاعات بزرگ ساخته می شود، احتمالا دیده اید که بخشهائی از سایت شما در موتورهای جستجوگر ثبت نشده و قابل جستجو نیستند. بایستی به نوعی موتورهای جستجو را مجاب کرد که این صفحات را ثبت کنند. یک راه استفاده از لینک صفحات مورد نظر ( صفحات پویا) در صفحات ثابت است. البته باز هم در این روش محتوای اطلاعات به احتمال زیاد قابل جستجو نیستند.

اگر می خواهید محتوای اطلاعات را هم قابل جستجو کنید، راه حل منتشر کردن دوره ای اطلاعاتی است که تغییر نمی کنند. این اطلاعات را در صفحات ثابت منتشر کنید. نمونه این نوع صفحات ، صفحات وبلاگ هستند که اطلاعات اصلی در یک بانک اطلاعاتی است و در دوره های زمانی خاصی در سایت ثبت می شوند.

4- استفاده صحیح از کد HTML

برای تولید سایت خود از برنامه هائی مانند MSWord استفاده نکنید. صفحات تولید شده در این برنامه بیشتر شامل اطلاعات مربوط به رنگ و فونت و قالب صفحات می باشد. در این حالت روبات موتور جستجوگر بجای اینکه به اطلاعات سایت شما دسترسی داشته باشد ، در درجه اول اطلاعات نمایشی سایت را می گیرد و بعد از آن اطلاعات اصلی را . این می تواند در نحوه گردآوری اطلاعات سایت برای ثبت در موتور جستجو اختلال ایجاد نماید.

یک راه استفاده از برنامه هائی چون Dream Weaver است . این برنامه اطلاعات مربوط به نوع نمایش اطلاعات را در یک فایل CSS ذخیره کرده و در ابتدای صفحه سایت شما آن را مورد استفاده قرار می دهد. به این ترتیب در صورت لزوم و در زمان نمایش این فایل خوانده می شود و روبات موتور جستحوگر مشکلی پیدا نمی کند.

علاوه بر این استفاده از کد HTML نادرست در صفحه سایت می تواند باعث بروز مشکل در روبات موتور جستجوگر شود هرچند که در نمایش سایت شما توسط مرورگرهای مختلف ایجاد اشکال نکند.


5- انتخاب نام دامنه مناسب

یک قانون طلائی در این مورد داریم که می گوید کاری کنید که در ذهن بازدیدکننده خود باقی بمانید. یکی از راههای عمل به این قانون طلائی استفاده از نامهای مناسب برای نام سایت است. اسم سایت شما می تواند نام کسب و کار شما باشد یا نام فعالیتی باشد که شما انجام می دهید.

هیچگاه از اسامی طولانی و جمله ها برای ثبت نام سایت خود استفاده نکنید. علاوه بر این اگر می خواهید به هر دلیلی نام دامنه خود را عوض کنید، برای اینکه رتبه قبلی سایت را از دست ندهید بهتر است از سرویس Forwarding سایت قبلی استفاده کرده و نام قدیم را به آدرس جدید Forward کنید.

6- استفاده از فریم

سعی کنید اصلا از فریم در طراحی سایت خودتان استفاده نکنید. حتی اگر مشتری شما از شما خواست سعی کنید او را در این زمینه توجیه کنید. تعدادی از مرورگرهای اینترنتی فریم را پشتیبانی نمی کنند و بنابراین سایت شما توسط این مرورگرها دیده نمی شوند. ذخیره کردن آدرس سایتی که با فریم طراحی شده بسیار مشکل است ( بر خلاف قانون طلائی)

7- اطلاعات خود را بروز نمائید

علاوه بر اینکه سایتهائی که تاریخ بروز رسانی آنها مربوط به چند سال پیش است از نظر بازدیدکننده اعتبار چندانی ندارد، موتورهاس جستجو هم به این نکته حساس بوده و اینگونه صفحات را با کمترین رتبه در نظر می گیرد. سایتهائی که مرتبا بروز می شوند و صفحاتی که دوره بروز رسانی آنها کوتاه می باشد، در کسب رتبه بهتر موتورهای جستجو موفق تر هستند.

اطلاع از موارد گفته شده در این مقاله برای تمام طراحان وب سایت توصیه میشود. بیشتر بازدیدکننده های یک وب سایت خوب از طریق موتورهای جستجوگر سایت مورد نظر خود را جستجو می کنند و علاوه بر این بازدیدکنندگانی که از طریق موتورهای جستجوگر به وب سایتی مراجعه می کنند از مشتریان واقعی وب سایت هستند.

  • مهندس میر علی میری